Vă recomandăm:

Vă recomandăm:

A B C D E F G H I Î J L M N O P R S Ş T Ţ U V Z

Ce păreri de rău simt Doamne


Ce păreri de rău simt Doamne
în adâncul conştiinţei
că m-a încercat adesea
îngâmfarea umilinţei,

C-am îngăduit ispitei
să mă-nfăşure vicleană
ca să-mi laud sărăcia
şi să par fără prihană.

Cum mă-nvinuiesc o, Doamne,
şi mă mustru câteodată
c-au fost clipe să vreau slavă
şi să-mi cer în lume plată.

Binecuvântat fii Doamne
că nu mi le scoţi în cale
ci mă ţii în sărăcie
şi mă porţi în sac de jale.

Dar cel mai ruşine-mi este
c-au fost clipe-n Gheţimanii
când am tremurat de moarte
şi m-au înfricat duşmanii.

— De toţi anii de izbândă
n-am atâta bucurie
cât mă-ntunec de osândă
pentru-o clipă de slăbie.

Poezie de Traian Dorz din volumul Cântări nemuritoare

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Cele mai citite articole: