Vă recomandăm:

Vă recomandăm:

A B C D E F G H I Î J L M N O P R S Ş T Ţ U V Z

Priveam la Golgota


Priveam la Golgota. Era
în gândul meu un zvon de gloate...
Treceau trei cruci... şi-n urma lor,
preoţi şi demoni din cetate.

Veneau stăpânii în convoi.
Şi le-auzeam pe cale paşii.
Şi-am întrebat: „Aceştia cine-s?"
Iar Duhul mi-a răspuns: „Vrăjmaşii..."

Priveam la Golgota în Duh.
Şi-mi era plin de taine gândul.
Vedeam un nour de bătrâni
văzduhul culmii străbătându-l.

Ei cercetau din semn în semn
cum se-mplinea Cuvântul Vieţii.
Şi-am întrebat: „Aceştia cine-s?"
Iar Duhul mi-a răspuns: „Profeţii..."

Priveam la Golgota. Vedeam
minuni din ce în ce mai grele.
Vedeam cum se strângeau cei mulţi
prin grohotişul din vâlcele.
 
Lovindu-se cu pumnii-n piept,
plângeau trudiţii la răscruce.
Şi-am întrebat: ,Aceştia cine-s?"
„Sunt cei ce văd doar om şi cruce."

Priveam la Golgota pătruns.
Iar peste oastea asmodee,
cu chip sever, cu pumnii strânşi,
trecea prin aer o femeie.

„Loviţi!" striga mereu. „Loviţi!
Căci sfânt e Domnul, Împăratul!"
Şi-am întrebat: „Aceasta cine-i?"
„E Legea osândind păcatul."

Priveam Ia Golgota uimit.
Căci sus pe cruce, plin de sânge,
murea Isus... Şi-n depărtări
vedeam cum lanţ de lanţ se frânge...

Iar nişte regi zburau cântând,
lăsându-şi peste culmi ecoul.
Şi-am întrebat: „Aceştia cine-s?’
„Cei mari slăvind în cer Eroul!"

Priveam la Golgota. Dar vai...
deodată, prin stihii silhuie,
veni în trupul lui Isus
al doilea trup s-atârne-n cuie...
 
Toţi îngerii înmărmurind,
Îl arătau prin nouri: „Iată-L!"
Şi-am întrebat: „Acesta cine-i?"
Şi mi-a răspuns tot cerul: „Tatăl!..."
 
Poezie de Costache Ioanid din volumul TAINE


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Cele mai citite articole: