Vă recomandăm:

Vă recomandăm:

A B C D E F G H I Î J L M N O P R S Ş T Ţ U V Z

Împărate, când mi-adun



Împărate, când mi-adun
doru-n zări senine,
şoimi de gânduri mă răpun
şi mă-ntreabă ce-o să spun

împărate, ce-o să spun,
când voi fi cu Tine!

Dacă-n Cer în strai bogat,
mulţi vor fi-mpreună,
dar eu cum voi fi-mbrăcat,
când în lume nu mi-am dat,

împărate, nu mi-am dat,
haina cea mai bună.

Dacă-n Cer ar mai fi chiar
drumuri lungi şi grele,
pentru mine vor fi doar,
căci în lume-atât de rar,

împărate, atât de rar,
am umblat pe ele.

Dacă-n Cer s-ar mai găsi
spini pe-o văgăuna,
pentru mine toţi ar fi,
căci în lume nici o zi,

împărate, nici o zi,
nu-i doream cunună.

Iar de-ar fi-ntre porumbei,
lacrimi printre stele,
toate-ar fi din ochii mei,
căci n-am vrut în anii grei,

împărate, -n anii grei,
să-Ţi slujesc cu ele...

Poezie de Costache Ioanid din volumul Porumbiţe albe


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Cele mai citite articole: